Livet hos Kemppi-flocken!

En helt magisk helg i norr!!!

2016-06-21

Hemma igen efter en helt magisk helg i Umeå!

Mathias och jag samt 4 hundar packade in oss i bilen i fredags morse och begav oss mot Umeå. Madde & Thord påbörjade sin resa på torsdagen så vi möttes i Umeå på hotellet.

Resan upp gick superbra, jag var lite fundersam över vad Stina, 4.5  månader gammal skulle tycka om den långa bilresan. Hon sov som en stock tillsammans med mamma Greta i samma bur. Kissade snällt vid rastningsstoppet och satt sedan ömsom och kikade ut genom fönstret eller sov. Hon sa inte ett ljud och inte mådde hon illa heller :D

Väl framme i Umeå packade vi in lite väskor på hotellrummet innan vi begav oss ytterligare några mil i bil till Vännäs för att sätta upp tälten vid ringside.

Dessvärre regnade det mer eller mindre hela tiden på fredagen så efter tältuppsättning, middag på hotellet och kvällsrastning var det bara till att blöta upp hundarna lite och rakföna pälsen igen. Med fina hundar och helt slut efter många mil i bilen stupade vi i säng vid 23.30 på fredagen.

Klockan ringde 05.00 på lördagsmorgonen och när jag rastade hundarna upptäckte jag att vi hade fått punktering på höger bakdäck !!! Var bara att ta fram kompressorn i bagaget UNDER alla hundburar och div packning och pumpa upp däcket igen. Det höll skapligt bra så vi kunde efter att frukosten var intagen på hotellet åka de 3 milen till Vännäs. Medans Mathias körde dit googlade jag fram däckfirmor i närheten. Hittade en i Vännäs som tacksamt nog tog emot Mathias på förmiddagen och pluggade och fixade däcket åt oss !!!

Lördagens utställning gick över förväntan bra! Domare var Tiina Taulos, Finland.

Madeleine´s dvärgtik "Maggie", Macarena z Koloru, blev bästa tik med cert och avslutade med att bli BIR, Bäst I Rasen.

Även hennes toytik "Juli", Pop-Up´s Sunshine, blev bästa tik med cert och slutade med att bli slagen av hanen i BIR / BIM och slutade med att bli BIM, Bäst I Motsatt kön.

Sedan var det mellanpudlarnas tur. "Irma", SE UCH Kemppi´s Rock Me Wild var med liksom Madeleine´s bruna tik "Solveig",Pop-Up´s Take A Chance.

"Irma" vann championklassen och i bästa tikklassen knep hon första platsen med "Solveig" på en andra plats och så fick hon CERTET.

EN RIKTIG FULLPOTT på lördagen med andra ord:D :D

Den hemska synen som mötte mig på morgonen - ETT PLATT DÄCK!!

Högst upp till höger: Maggie som blir BIR

I mitten till vänster: Juli som blev BIM

I mitten till höger: Irma som blev BIR

Längst ner till vänster: Jag och Solveig som blev BT2

Längst ner till höger: Lördags rosettskörd!

Då regnet började ösa ner bestämde vi oss för att strunta i finaltävlingarna och åkte hem till hotellet istället för att fira våra fina resultat med champange och god middag.

Sedan var det åter dax att kvällsrasta hundar, bada om och rakföna pälsarna på sex hundar inför söndagsen utställning!

Hundarna hade en egen säng på hotellet i Umeå!

Även på söndagen ringde klockan 05.00 och då var det uppehåll på morgonrastningen och INGEN PUNKTERING!! Glada i hågen åkte vi tillbaka till Vännäs för en dag som SPK Norra avdelningen arrangerade.

Domare för dagen var Jakub Kruczek, Polen.

Först ut var Madde´s dvärgvalp "Vera", Pop-Up´s What Can I Tell You. Hon blev tvåa i sin klass.

Sedan var det vårat bruna yrväder "Stina", Pop-Up´s Watch Me Fly´s tur."Stina" gör verkligen skäl för sitt namn för hon flög fram i ringen med mig i andra änden av kopplet och vi vann vår klass trots att vi helt klart behöver träna mera att alla 4 tassarna ska vara i marken lite mera ;)

Stina när hon flyger fram i ringen och längst ner till vänster är Irma som BIS #2.

"Stina" mötte sedan den vinnade tiken i den äldre klassen och vi vann även över henne. När det var dax för BIS, Bäst In Show för valparna travade/ hoppade vi till oss en fjärde placering! Jag var/ är så stolt över henne!!

Efter valparna var det sedan dvärgarnas tur och "Maggie" vann återigen bästa tikklassen med cert och slutade som BIR.

Toytiken "Juli" blev trea i sin klass och placerade sig sedan inte i bästa tikklass.

Mellantjejjerna "Irma" & "Solveig" gjorde som dagen innan och "Irma" slutade som Bästa tik & BIR och "Solveig" som andra bästa tik med CERT.

Det innebar att vi hade två hundar med i BIS-finalen och "Irma" slutade som BIS #2 och "Maggie" som BIS #4 !!!

Söndagens rosettskörd!

VÄLDIGT GLADA & STOLTA över våra fina hundar packade vi ihop och åkte sedan till hotell Höga Kusten för att övernatta och fira en helt magisk helg tillsammans! God mat, underbar utsikt, härligt sällskap med många goda skratt och prat är en resumé för den här helgen.

Utsikten från hotellrummet som hade egen terass.

En försvinnande god marängsviss som Mathias & jag delade på.

Från vänster: Irma, Stina & Lilo. Greta står bakom mig.

Mathias framför Höga Kusten bron.

"Irma" är en helt otrolig hund. De senaste 4 veckorna har vi varit på 4 utställningar där "Irma" vunnit 3 BIR & 1 BIM!!

Väl hemma igen visade det sig att valparna öppnat ögonen och rör sig mycket mer i valplådan. Tänk så mycket de utvecklas på bara 4 dagar! Runda, goa och trinda är de med tjocka blanka pälsar, Asta är en suverän mamma!!

Antal kommentarer: 3

2016-06-21 20:48:40 - Mamma

Jisses vilken resumé :P(inlove)blev helt slut av att läsa den bara:O:DFantastiska hundar och människor (ni) underbart att allt jobb ger så fina resultat, GRATTIS(inlove)(heart) Kramar:)

2016-06-21 22:30:39 - Madeleine

Ja, jäklar i min låda vilken helg vi haft!!!! Det här kan vi leva länge på:D Det var ju lite stressigt med så många hundar att göra i ordning men det flyter på så himla bra hela tiden. Vi är nog ett "dreamteam" ;)(inlove)(heart)(star):D

2016-06-24 20:57:07 - Chris Wallstedt Nyberg, Kihlmansgatan @hotmail.com

Grattis till fina resultat i ringen, glad midsommar.. Å härliga kort på valparna ‼️
Namn:
E-postadress:
Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)